-->

Friday, June 12, 2015

Latihan Drama Bertukar Menjadi Pengalaman Seram di Blok 3A, Putra [PART 1]



lokasi : di blok 3A, putra.
masa : petang, tahun 2005
mangsa : aku tak ingat.
suspek : bdak kcik & makhluk yg tak di kenali.

Kejadian ni berlaku waktu aku form 1. Time ni aku baru la nak berjinak2 dengan berdrama bagai. So nak di jadikan citer. Pertandingan drama dah nak start. So kitorg selalu berlatih dalam waktu petang. (tak mnang pun..huhu..)

Hingga la sampai satu tahap tu kitorg mungkin dah terbuat something yang tak patut. So cerita dia pun bermula.

"Wei petang ni nak jumpa kat mana?", soal Elly kepada kitorg.
"Entah la, tempat biasa la" jawab Mok.
"Dekat mana?" soal aku.
"Rumah Atin la" jawab Mok.
"Memang bagus la kan. Aku baru masuk macam dah selalu datang plak tengok korg berlatih kn" balas ku.
"Ha'ah la. Kau baru masuk. Aku lupa plak" Mok menjawab dan gelak bersama2 yang lain.

Petang tu aku sampai la di rumah Atin. Aku di jemput oleh Ella. Excited dia jumpa aku. Adakah akan ada kisah cinta? Hehehe. Tapi ni cerita hantu okay.

So kitorg pun banyak bersembang berbanding berlatih sebab tak cukup orang. Mula2 nak batalkan. Tapi sebab watak2 utama semua ada. Latihan tetap di teruskan.

Baru nak mulakan latihan, Fatin keluar kata yang kitorg terlalu bising dan ayah dia suruh kitorg cari tempat lain. Semua terdiam sebab takde tempat lain untuk mereka pergi selain situ.

"Apa kata pergi tingkat atas sekali?" tanya ku. Ye la aku dulu suka panjat bumbung kat blok aku tu. So tahu la blok macam tu mesti ada tingkat atas kan.

Dorg semua setuju dengan cadangan aku walaupun pada mulanya agak cuak. Tapi nak buat macam mana. Time tu bukan ramai orang lagi pindah di situ. Bila sampai di atas semua merasa kagum termasuk aku sekali walaupun selalu lepak bumbung.

"Luas gak tingkat atas ni. Boleh tahan." aku berkata dengan kagum. Semua pun mengiyakan percakapan aku. Budak2 kan. Agak teruja dengan benda macam tu. Hehehehe.

Apa lagi ibarat dapat taman permainan. Kitorg bising kat situ walaupun tahu ada rumah dekat situ. Sampai la 1 tahap kitorg terdengar bunyi pintu terbuka dan di hempaskan

Lepas kitorg dengar pintu di buka dan kena hempas. Aku dan Mok pergi ke arah perempuan sebab dorg paling dekat time pintu kena buka.

"Wei sapa main pintu ha?" soal aku. Muka dorg kelihatan agak pucat seperti baru nampak hantu.

"Takde la. Ada orang buka pintu tadi. Perempuan tengah mengandung." jawab Fatin.

"Wei, ko kata takde orang kat atas ni?" soal Mok pula.

"Aku pun tak pernah tahu ada orang. Sebab tadi aku tengok takde selipar pun. Setahu aku mana ada orang duduk atas lagi." jawab Fatin. Masing2 kelihatan pucat dan takut setelah Fatin cakap macam tu.

"Ala, kau bukan selalu datang atas ni kan. So maybe time tu orang dah pindah kot. Perasaan ko je. Lagi pun kita bising sangatkan. Mungkin orang tu marah kot." aku cuba tenangkan mereka.

"Baik skit. Bukan kau dengan Mok ke paling bising?" marah Nabila kat aku. Then semua gelak dan Ct suruh kitorg senyap sebab gelak kitorg kuat sangat.

Tiba2 Ella berkata sesuatu yang menakutkan kami semua, "Wei banyaknya plastik dekat sini. Letak kepala ke dalam ni?"

"Wei, mulut kau ni takde insurans kan. Tengok la kita kat mana ni!" marah Fatin. Kitorg semua diam saja dan suasana berubah menjadi sunyi seketika.

"Erm. Korg tak rasa panas ke? Tadi kat tingkat 4 sejuk je aku rasa. Tapi kat atas ni rasa panas. Pelik la. Bukan ke tingkat atas sekali patut paling sejuk." soal aku.

Mereka semua mengiyakan saja kata2 aku dan suasana merasa begitu lain sekali tak seperti kami datang tadi dengan bunyi kereta dan motor. Sekarang rasa sunyi sangat seperti kami saja di situ.

DUMMM!! Tiba2 kedengaran seperti sesuatu di hempaskan dan kami semua terus menerpa ke lif. Kami merasa takut sekali dan kelam kabut. Lif pun sampai dan kami semua melompat masuk. Selamat pintu lif besar. Kalau tak aku penyek kena himpit dengan Mok. Hahaha.

Nabila dan Ct mengambil keputusan untuk menggunakan tangga saja. Dan kami semua membantah kerana dorg ingin melakukan kerja gila. Tapi mereka tetap berdegil. Kami membiarkan saja dan terus ke tingkat 4 kerana berasa lebih selamat.

Sampai di tingkat 4 suasana masih sunyi. Nabila dan Ct masih tidak kelihatan. Kami semua menjadi risau sampai satu ketika kami terdengar 1 jeritan.

"Aaaaaaaaaaaaaaa...." suara seorang perempuan. Kami merasakan itu Ct atau Nabila. Semua merasa terkejut kerana semua mendengar suara itu. Kami terus berlari ke tangga. Tapi takde sapa yang berani atau turun kerana bimbang bukan seorang mereka berdua yang kami dengar.

Tiba2 kedengaran tapak kaki menurun dari tangga itu dan...

Tiba2 kedengaran tapak kaki menurun dari tangga itu dan muncul Ct dan Nabila dari tangga berlari.

"Wei, korg okay ke ni? Pehal menjerit ha?" soal Ella setelah nampak mereka berdua.

"Eh, mana ada kitorg menjerit. Aku dengar Naeim dan Mok yang menjerit. Tu yang kitorg lari ni" jawab Nabila.

"Betul tu. Kitorg dengar korang yang menjerit tadi." sokong Ct.

"Eh! Aku plak kena. Memang la kitorg ada menjerit. Tapi gelak punya pasal. Kitorg ingat korg sebab suara perempuan. Takkan la kitorg nak tipu" jawab aku.

"Kau kenapa macam pucat je Ct?" soal Ella.

"Erm. Apa kata kita lepak dulu depan rumah Fatin. Kita tenangkan diri." kata aku setelah melihat muka Ct kelihatan pucat seperti baru tengok something yang menakutkan.

Kami semua diam seketika. Masing2 masih keliru dengan apa yang berlaku. Kami cuba bersembang seperti biasa tapi tak dapat larikan dari perasaan takut yang kami rasa.

Aku yang tengok Ct yang diam membisu dan masih di tenangkan oleh Nabila merasa hairan lalu terus bertanya, " Kau kenapa Ct? Dari tadi aku tengok macam takut je. Kau nampak apa? Bagi tahu la kitorg."

Dia hanya diam sahaja dan menundukkan kepala dia. Barangkali tak nak menakutkan kitorg yang sedia maklum takut ni. Ella yang tak puas hati terus bertanya dan mendesak.

Nabila yang diam tadi terus bercerita, "Waktu kitorg nak turun tangga tadi. Aku nampak ada kain putih terbang dekat atas kepala kitorg. Aku ingat aku sorg je nampak. So aku diam je la sampai Ct tegur dia kata dia nampak kain putih turun dekat luar tangga tu."

Fyi - tangga blok 3 ni ada mcm beranda skit. Aku tak pandai nk explain. Korg kena paham sndri. hehehe.

Kami semua terdiam. Begitu juga dengan suasana di sekeliling kami. Tadi bising dengan keriuhan anak2 kecil, kereta, motor dan sebagainya. Lepas Nabila bercerita tentang penemuan mereka. Suasana menjadi sangat sunyi. Seperti kami berada di alam lain sekali lagi.

"Korg perasan tak apa aku perasan?" soal aku kepada mereka semua.

"Apa benda? Kau jangan buat kitorg takut." jawab Ella.

"Cuba korg dengar betul2. Mana semua bunyi? Mana budak2 yang bising tadi. Mana bunyi macam construction work tadi? Semua bunyi dah takde lepas Nabila citer apa yang dorg nampak" kata aku.

Kami semua terdiam. Dan cuba mengamati suasana di situ. Ternyata semua seperti lesap di bawa angin. Mustahil untuk semua bunyi itu hilang tanpa kami sedar.

"Aku rasa tak sedap hati la. Better kita blah" kata Fatin.

Tiba2 Nabila menjeling kepada aku dan menunjukkan ke arah Azaura. Aku tengok dia hanya menundukkan kepala. Aku terus menjeling ke Fatin dan menyuruh dia melihat keadaan Azaura. Sebab dia paling hampir dengan Azaura berbanding kami semua.

"Zu, kau okay ke?" soal Fatin. Azaura hanya mendiamkan diri. Lalu dia tersengih. Kami yang berada di situ merasa lain sekali.

"Wei kau jangan main2 boleh tak?!" marah Ella kerana merasakan Azaura sedang bermain. Masakan dalam situasi macam ni dia nak main2 mcm tu plak.

Aku hanya memandang Ella dan suruh dia bertenang. Then aku pandang Fatin suruh dia tanya lagi sekali.

"Zu, kau okay tak ni? Kenapa ni?" soal Fatin dengan lemah lembut. Tapi jawapan yang diberikan Azaura sangat buat kami terkejut. Dia menangis! Mula2 ketawa then menangis.

Aku berbisik kepada Mok tapi yang lain pun dengar la gak, " Wei, bukan ke orang yang kena rasuk akan ketawa then nangis then ketawa and so on?"

Mereka semua terdiam, Fatin yang dekat dengan Azaura menjarakkan diri dia dengan Azaura kerana apa yang aku cakap kan tu memang yang selalu dorg dengar. (aku punca dorg bertmbh tkut..)

Lepas aku dah buat statement yang sangat menarik hati tu. Dorg rasa cuak skit dan decide nak hantar Azaura balik je. Tapi sapa yang nak bawak dia?

Semua diam membisu. Keadaan Azaura makin teruk. Dia duduk diam memandang lantai yang tiada struktur yang menarik hati pun. Kami perlu membuat sesuatu.

"Apa kata kita pergi bawah? Mungkin dia takut kot. Better kita bawak dia pergi tempat yang luas sikit." cadang aku. Mereka semua bersetuju dan Fatin di temani Ella untuk memimpin Azaura sampai la kami terdengar satu dentuman dari tangga yang sangat kuat.

Kami semua terkejut. Adakah benda tu marah kami yang ingin membawa Azaura pergi? Kami tabahkan hati dan terus juga ke lif. Kami perlu turun secepat mungkin.

"Wei, kalau dia main lif macam mana?" soal Ella. Persoalan yang tak patut di tujukan.

"Kita guna tangga je la" Nabila memberi cadangan dan di sokong oleh Ct.

"Korg gila?! At least dalam lif kalau dia berhentikan pun. Kita ramai. Kalau dia serang kat tangga macam mana? Mau dia buat Azaura terjun dari situ." marah aku.

Kami semua decide untuk menggunakan lif walaupun takut. Dan kami memaksa Nabila dan Ct untuk menaiki lif. Aku menekan tingkat G dan merasa lif begitu lambat sekali. Padahal kami naik ke tingkat atas sekali takde pun lambat macam ni.

Nabila dah mula duduk di dalam lif tu sambil di tenangkan oleh Ct. Azaura pula mula senyum sampai ke telinga. Kami semua ketakutan dan lif yang kami naiki seperti usang kerana bergegar dan bunyi ketukan.

Sampai je di tingkat G kami semua lari keluar serentak. Nabila terus duduk di luar lif sambil menangis. Aku menyuruh mereka membawa Azaura ke depan dahulu. Biar Ct, Fatin dan Ella yang menenangkan Nabila.

Setelah Nabila di tenangkan. Dia menceritakan apa yang berlaku dalam lif.

"Korg tahu tak time aku dalam lif. Aku tiba2 rasa blank. Aku nampak putih je. Aku dengar suara Fatin suruh aku mengucap. Aku panggil dia tapi dia tak dengar. Tiba2 aku nampak sorg budak kecik pandang aku dan panggil aku. Dia suruh aku ikut dia. Aku dah nak ikut dia sampai la aku dengar suara kau Naeim. Time tu baru aku sedar dan nampak sekeliling and tengok Fatin tengah peluk aku" cerita dia.

Kami hanya diam dan aku suruh Nabila lepak dulu kat situ biar Ct and Ella yang teman. Biar aku dan Fatin tengok keadaan Azaura.

Time aku sampai situ aku tengok Azaura masih melakukan rutin harian dengan senyum dan nangis. Kitorg dah tak tahu nak buat apa. Time tu memang takde sapa pun yang lalu kawasan tu. Agak pelik sebab petang2 macam tu penuh dengan orang. Tapi waktu kitorg kena ni macam takde orang langsung.

Aku dan Mok amik keputusan untuk sembahyang Asar dulu dan meninggalkan mereka bersama Azaura. Suruh panggil kitorg kalau apa2 jadi. Jangan biar Azaura jalan or pergi mana2..

Aku dengan Mok pun terus menunaikan solat Asar dan meninggalkan mereka semua dengan Azaura. Sedang aku dan Mok baru ingin menunaikan solat Asar. Terdengar suara Ella memanggil nama aku dengan Mok.

Aku yang baru sahaja ingin menunaikan solat terpaksa menangguhkan niat dan berlari mendapatkan mereka. Aku nampak Azaura berjalan dan aku terpaksa memegang dia dan mendudukan dia.

Dia kelihatan marah sewaktu aku menghalang dia untuk berjalan. Dan aku memarahi dia balik tanpa berfikir panjang. Aku menyuruh Fatin membawa Azaura ke taman dan duduk di sana. Tunggu sehingga aku selesai solat.

Setelah selesai menunaikan solat. Aku pergi ke mereka dan tiada sebarang perubahan yang berlaku. Aku menyuruh Fatin untuk mengambil yasin dan Nabila cuba berbual dengan Azaura dan bertanyakan tentang khabarnya.

Kami semua buntu dan tidak tahu untuk berbuat apa lagi. Tiba2 Azaura bangun dan itu membuat Nabila takut dan lari mendapatkan kami. Kami hanya menunggu apa yang akan Azaura lakukan.

Tapi sesuatu yang pelik telah berlaku. Azaura seperti mengira kedudukan tingkat di blok 3. Sampai la di satu tingkat dia terus berhenti dan duduk kembali sambil menangis.

Aku melihat tingkat di mana dia berhenti mengira tetapi tiada apa2 pun di situ. Fatin kembali dengan yasin di tangan dan membacanya. Tetapi tiada memberi kesan yang mendalam. Mungkin kerana dia takut jadi bacaan dia mungkin tidak sempurna.

Mula2 Azaura menutup telinganya dan lama kelamaan dia ketawa. Kami semua sudah ketakutan. Dan akhirnya aku ada cadangan. Letakkan yasin di tangan Azaura. Sekiranya itu bukan Azaura dia mungkin akan mencampakkan yasin itu ke tepi.

Ternyata tekaan aku tepat sekali. Setelah Nabila meletakkan yasin di tangan Azaura. Dia terus mencampakkan yasin itu ke tepi. Masakan orang yang sedang bermain sanggup berbuat demikian.

Seperti tiada penamat untuk sebuah cerita. Kami semua buntu dan sudah pukul 7 lebih ketika itu. Kami semua perlu pulang. Dan tiba2 berlaku keajaiban. Azaura kembali seperti sedia kala. Dan mula memanggil nama Fatin dan terus menangis di situ.

Kami semua terus pergi ke Azaura dan bertanyakan keadaan dia. Dia kelihatan lemah dan tak boleh menceritakan apa yang telah berlaku. Akhirnya aku menyuruh mereka biarkan Azaura berehat dahulu dan menghantar dia pulang.

Ada segelintir yang takut untuk menghantar dia pulang dan ada yang perlu pulang kerana hari telah lewat sedikit. Akhirnya aku merelakan diri untuk menemankan Fatin dan Ella untuk menghantar Azaura pulang kerana dorg sahaja yang tahu rumah Azaura.

Akhirnya kami terus menghantar dia pulang. Dan Fatin menyuruh aku untuk menunggu di bawah bersama Ella kerana takut mak Azaura akan memarahi dorg sebab ada lelaki bersama mereka. Aku bersembang bersama Ella seperti biasa dan menunggu Fatin kembali.

Selepas itu kelihatan muka Fatin seperti pucat sedikit. Lalu Ella pun bertanya kenapa Fatin kelihatan seperti takut je.

"Korg tahu tak. Time aku hantar Zu balik. Tiba2 aku rasa ada angin kuat sangat dekat tangga rumah dia. Aku fikir mungkin perasaan aku je. Lepas tu aku tengok Zu. Korg tahu tak yang dia tengah senyum je macam mula2 dia kena tu. Aku rasa macam bukan Zu time aku dekat dengan dia. Aku rasa benda tu dalam Zu lagi la." terang Fatin.

"Ala, kau jangan risau la. Mungkin dia tengah shock lagi. Ko ada citer kat mak dia tak?" soal aku.

"Dah, tapi mak dia macam tak percaya je. Mak dia kata mungkin anak dia saja main2 dengan kita." terang Fatin.

"Main apanya?! Kalau main takdenya Zu tu nak campak yasin ke tepi!" marah Ella. Aku paham perasaan dia mungkin parents Azaura fikir kitorg cuba bergurau walaupun keadaan agak serius tadi.

Kami semua diam sahaja dan aku bertanya kepada Ella, "Rumah ko kat mana? Boleh ke balik sorang ni? Tak takut ke?". Ella hanya tersengih dan menyuruh kami jangan risau kerana dia boleh menjaga dirinya.

Aku dan Fatin pun terus pulang tapi aku terpaksa menghantar Fatin dulu kerana dia takut untuk naik ke rumah dia. Macam aku tak takut pulak time tu. Hahaha. Aku terus menghantar Fatin pulang. Alhamdulillah tiada apa yang berlaku dan aku terus pulang ke rumah seperti tiada apa yang berlaku.

Kami semua fikir kes ini telah selesai di sini saja. Rupa2nya berlanjutan sehingga ke sekolah. Dan kami terpaksa di panggil ke bilik guru.



Bersambung.......Klik di sini untuk baca PART 2

6 comments:

  1. Belum Pernah Menang Dalam Bermain Poker Online ???
    Segera Daftarkan ID Anda di SmsQQ Yang Marupakan Agen Judi Online Terpercaya

    Kelebihan dari Agen Judi Online SmsQQ ini Begitu Banyak,diantaranya:
    - Tidak ada settingan apapun dalam permainannya 1000%
    - Deposit Minimal Sangat Terjangkau Yaitu Rp.10.000
    - Proses Setor dan Tarik Dana dijamin tidak ada kata lama,hanya memerlukan waktu 1-3 menit.
    - Kebanjiran Bonus disetiap Harinya
    - Bonus Turnover 0.3%-0.5%
    - Bonus Refferal 20%
    - Customer Service bersedia melayani Anda Selama 24 jam dengan pelayanan yang begitu sopan dan ramah.
    - Berkerja sama dengan 4 bank lokal antara lain : ( BCA-MANDIRI-BNI-BRI )

    Jenis Permainan yang Disediakan ada 7 jenis :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker

    Untuk Info Lebih Lanjut Dapat menghubungi Kami Di :
    BBM: 2AD05265
    WA: +855968010699
    Skype: smsqqcom@gmail.com

    Ayo Jangan Lama-lama lagi,Segera Daftarkan Sekarang Juga...

    ReplyDelete
  2. Kenapa Mesti Mendaftar Di V9Poker ?
    karna di V9Poker sedang ada Bonus SUPER GILA!
    -Bonus Deposit New Member 150,000
    -Bonus Next Deposit 10%
    -Bonus Turnover harian 300,000
    Dan yang tak ketinggalan V9Poker menerima deposit via pulsa loh!

    pokerv99
    deposit via Go-Pay
    deposit via pulsa
    judi uang asli indonesia
    bonus turnover terbesar
    situs judi online terpercaya
    uang asli indonesia
    uang asli indonesia
    bonus referral terbesar
    poker depo pulsa
    capsa depo pulsa
    ceme depo pulsa
    domino depo pulsa
    deposit via telkomsel
    deposit via xl

    ReplyDelete
  3. Cebanqq merupakan agen poker online terpercaya di Indonesia
    Mainkan 7 Permainan Dalam 1 ID
    ♣ Minimal Deposit Hanya Rp. 10.000
    ♣ Bonus Cashback 0,4%.
    ♣ Bonus Referral 20%.
    Live Chat ++ 24 Jam NonStop+++
    BBM : DBBFEECD
    WA : +855-882-805-276
    Line : cebanqq
    weChat : Cebanqq

    ReplyDelete
  4. Karna Di ERTIGAPOKER Sedang ada HOT PROMO loh!
    Bonus Deposit Member Baru 100.000
    Bonus Deposit 5% (klaim 1 kali / hari)
    Bonus Referral 15% (berlaku untuk selamanya
    Bonus Deposit Go-Pay 10% tanpa batas
    Rollingan Bulanan 0.1% (setiap tanggal 2)
    Rollingan Mingguan 0.3% (setiap hari Kamis

    ceritahiburandewasa

    MULUSNYA BODY ATASANKU TANTE SISKA
    KENIKMATAN BERCINTA DENGAN ISTRI TETANGGA
    CERITA SEX TERBARU JANDA MASIH HOT

    ERTIGA POKER
    ERTIGA
    POKER ONLINE INDONESIA
    POKER ONLINE TERPERCAYA
    BANDAR POKER
    BANDAR POKER ONLINE
    BANDAR POKER TERBESAR
    SITUS POKER ONLINE
    POKER ONLINE

    ReplyDelete
  5. Karna Di ERTIGAPOKER Sedang ada HOT PROMO loh!
    Bonus Deposit Member Baru 100.000
    Bonus Deposit 5% (klaim 1 kali / hari)
    Bonus Referral 15% (berlaku untuk selamanya
    Bonus Deposit Go-Pay 10% tanpa batas
    Rollingan Bulanan 0.1% (setiap tanggal 2)
    Rollingan Mingguan 0.5% (setiap hari Kamis

    ERTIGA POKER
    ERTIGA
    POKER ONLINE INDONESIA
    POKER ONLINE TERPERCAYA
    BANDAR POKER
    BANDAR POKER ONLINE
    BANDAR POKER TERBESAR
    SITUS POKER ONLINE
    POKER ONLINE


    ceritahiburandewasa

    MULUSNYA BODY ATASANKU TANTE SISKA
    KENIKMATAN BERCINTA DENGAN ISTRI TETANGGA
    CERITA SEX TERBARU JANDA MASIH HOT

    ReplyDelete
  6. Karna Di ERTIGAPOKER Sedang ada HOT PROMO loh!
    Bonus Deposit Member Baru 100.000
    Bonus Deposit 5% (klaim 1 kali / hari)
    Bonus Referral 15% (berlaku untuk selamanya
    Bonus Deposit Go-Pay 10% tanpa batas
    Rollingan Bulanan 0.1% (setiap tanggal 2)
    Rollingan Mingguan 0.5% (setiap hari Kamis

    ERTIGA POKER
    ERTIGA
    POKER ONLINE INDONESIA
    POKER ONLINE TERPERCAYA
    BANDAR POKER
    BANDAR POKER ONLINE
    BANDAR POKER TERBESAR
    SITUS POKER ONLINE
    POKER ONLINE


    ceritahiburandewasa

    MULUSNYA BODY ATASANKU TANTE SISKA
    KENIKMATAN BERCINTA DENGAN ISTRI TETANGGA
    CERITA SEX TERBARU JANDA MASIH HOT

    ReplyDelete